Lang geleden

23 december 2020 - Canggu, Indonesië

Oeps! Het is te lang geleden dat ik iets heb geschreven en ik kreeg al veel reacties of het wel goed met mij ging. De reden dat het zo lang duurde is omdat ik het erg druk heb gehad :).

De laatste twee dagen in Ubud waren zeer rustig maar relaxed. Ik heb een super mooie hike door de natuur gedaan al was dat niet geheel ontspannend, want ik wist dat er slangen zaten (gelukkig heb ik er geen een gezien). Daarna een heerlijke massage gehad (het regende toch, dus dit was een perfect tijdverdrijf) en vooral veel gechilld in mijn mooie airbnb. Toch verlangde ik wel om terug te gaan naar Canggu, omdat hier veel meer gebeurt.

Mijn spirituele reis staat even on hold, heb het momenteel te druk om daarmee bezig te zijn! Haha, oke dat valt allemaal ook wel weer mee. In ieder geval heb ik momenteel meer de behoefte om nieuwe mensen te ontmoeten dan om verder de spiritualiteit in te gaan. Komt wel weer, want ik vind het wel interessant!

Eenmaal bij mijn nieuwe airbnb aangekomen werd ik verwelkomd met een heerlijke tropische regenbui die letterlijk de hele dag duurde! Hallo regenseiszoen.

De volgende dag regende het ook letterlijk de hele dag, dus besloot ik maar om een taxi te pakken naar de outlets en om te gaan winkelen. Beste keuze die ik die dag heb gemaakt, want waar ik normaal gesproken winkelen haat omdat er niets leuks is, vond ik nu alles leuk!

Die zelfde avond heb ik een Spaans meisje ontmoet en ze nodigde mij uit om ’s avonds een drankje te drinken. Nu had ik net de nieuwe regels in Nederland gehoord; het land gaat opnieuw in lockdown. Alle groepsapps ontploften met negatieve reacties (terecht). Met dat nog vers in mijn achterhoofd ging ik niets vermoedend naar de bar waar we hadden afgesproken. Eenmaal daar aangekomen bleek het een enorm feest te zijn! Een feest zoals in 2019. Een echt feest. Met dansende mensen. Veel mensen. Precies waar we allemaal naar uitkijken. Ik was de eerste 2 uur in shock; ik wist niet wat ik meemaakte! Het contrast van de landen was ineens zo groot en ik ben zo zo zo dankbaar dat ik hier op dit moment ben.

De volgende dag begon met regen (alweer) en ik had met Ingrid (mijn nieuwe Spaanse vriendin) afgesproken om naar een tempel te gaan op het strand. Super mooi en natuurlijk erg rustig, maar de toeristen die er waren wilden maar al te graag met twee blonde meisjes op de foto. Wat een verschrikking was dat; ik voelde me echt een attractie.

Dezelfde dag zag ik voor het eerst mijn huisgenoten; een Spaanse jongen en een Oostenrijkse man. Het klikte meteen en sindsdien chillen we dagelijks bij het zwembad en maken we elkaar belachelijk.

Vrijdag is hier de party avond en aangezien dit het enige land is waar je een feestje kan hebben, moest ik van de gelegenheid gebruik maken ondanks dat ik moe was. Dit keer gingen wij drieën met de vriendengroep van de Spanjaard mee op een vrij hectische maar leuke kroegentocht. De groep bestaat uit mensen van heel de wereld en de gemiddelde leeftijd is 30 (oud). Het zijn allemaal verschillende nationaliteiten en aangezien er nog geen Nederlander in de groep zat, ben ik welkom!

Het is super gezellig met de Spanjaard en de Oostenrijker, we doen veel dingen samen en ze zorgen altijd dat ik veilig thuis kom. Als ik nu terugkijk naar 3 weken geleden, is er enorm veel veranderd in dat opzicht! Toen durfde ik de weg niet op en inmiddels rij ik als een local (nee dat is niet waar).

Zaterdag een rustdag met mn huisgenoten want in de avond stond er weer een feestje op de planning. Met een uitgebreide massage aan huis (7 euro), lekker eten dat ze voor zeer weinig geld komen brengen en goed gezelschap maakten we ons klaar voor de nieuwe avond. Ditmaal was het feestje in een super mooie strandtent en het blijft onwerkelijk dat dat gewoon kan!

De afgelopen dagen was ik niet helemaal fit (duidelijk niet meer gewend om naar feestjes te gaan) dus heb ik lekker rustig aan gedaan en veel gelegen bij het zwembad.

Kerst vieren we met dezelfde vriendengroep in een mega villa in Ubud. 14 man, een privé chef, massages en vooral veel gezelligheid; ik ben benieuwd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dominique:
    23 december 2020
    Nou Meeb, dat klinkt alsof je je enorm vermaakt. Stiekem ben ik best een beetje jaloers op de vrijheid die je nu ervaart.

Geniet ervan en doe vooral waar je zin in hebt!!!
  2. Marc:
    23 december 2020
    Dat is duidelijk dus! Je zolderkamer kan in de verhuur!